REFLEXIÓ BLOC CRISTINA
Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"
1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.
"Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.
Els esports d’equip sí que tenen una gran part que consisteix en l’oposició, però desde el meu punt de vista, no és l’essencia d’aquests esports. En la meua opinió, l’essencia i la base en la que s’han de fonamentar els esporets d’equip és en les relacions que es donen durant el joc entre les perosnes d’un mateix equip; és a dir, en el treball en equip, el copanyerisme i la cooperació. Si un equip compleix amb tot lo abans nomenat, les seues relacions d’oposisió amb altres equips seràn més exitoses; per lo que per a una bona oposició ha de haver un molt bó treball en equip. I per altra banda si que estic completament d’acord en que el que es busca, és el desenvolupament personal i grupal de les perosnes més que la competició, que és un simple incentiu.
2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.
"La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."
El joc que destacaria dels realitzats a classe és el que consistia en, per trios anar passant-nos la pilota de rugbi per a arribar a la part d’enfront del camp evitant que els tres companys que eixien d'eixa part, ens la furtassen. Aquest joc em va agradar perquè tenia un bon ritme, i no estaves molt de temps parat. Per altra banda, en ser grups de tres en tres teníem tots, majors oportunitats per a jugar, tocar la pilota i influir en les decisions; i a més et donava l’oportunitat de relacionar-te amb un grup nombrós de la classe, ja que no anaves sempre amb els mateixos dos companys.
3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.
El joc que he triat és el voleibol, la forma en la qual jo transformaria aquest joc competitiu en un joc cooperatiu seria la següent. En lloc de tindre un marcador on es van sumant els punts dels equips, que són rivals, i l’objectiu del joc és marcar punt a l’altra part del camp. El que faria seria, que en lloc d’haver-hi un equip a una banda de la xarxa enfrontant-se a l’altre de l’altra banda, tots els jugadors pertanyien a un mateix equip i els punts serien en comú. D’aquesta forma, per a aconseguir un punt haurien de aconseguir passar la pilota per damunt de la xarxa 10 vegades per a aconseguir punt; i la pilota no pot passar a l’altre camp sense abans ser tocada per 3 integrants del grup diferents.
4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.
Una de les estratègies que es poden fer servir per a desvincular el joc del resultat que es pot obtenir és anar canviat o introduir noves regles a seguir durant el joc, perquè els alumnes se centren en la consecució de les regles i no en obtenir punts o guanyar.
Una altra estratègia pot ser donar-li més importància a la consecució i seguiment de les regles, i a les relacions que es donen dins del joc, i sobretot el respecte pels companys; que al resultat.
La tercera estratègia que proposaria seria començar la sessió fent molts jocs per equips i col·laboratius, per a quan s’arribe a la realització d'un joc competitiu els xiquets se centren més a jugar amb els seus companys que en guanyar. No donant-li importància a guanyar sinó a fer l'exercici bé.
I per últim, posar molt d'èmfasi en el fet que s’han de divertir i passar-se-ho bé, i no donar cap incentiu a la victòria o a l'equip guanyador.
AUTOAVALUACIÓ
Comentarios
Publicar un comentario